احتمالا شما هم به دنبال یک پالت سایه چشم هستید که پاسخگوی نیاز شما برای انواع آرایش‌های محبوبتان باشد. برای پیدا کردن چنین پالتی باید به چند نکته دقت کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین راه برای خرید سایه چشم را در چهار قدم توضیح دهیم. اگر شما هم کنجکاو هستید، با این راهنمای خرید سایه چشم همراه باشید.

 

قدم اول: آشنایی با انواع سایه چشم

ما در مقاله انواع سایه چشم به شکل مفصل درباره انواع و اقسام سایه چشم و تفاوت رنگ‌بندی در آنها صحبت کرده‌ایم. در اینجا به شکل خلاصه انواع محبوب سایه چشم را معرفی می‌کنیم:

سایه پودری: این نوع سایه شناخته‌شده‌ترین نوع سایه چشم است که برای افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. ویژگی اصلی این نوع سایه تنوع زیاد رنگ‌های آن است. پیشنهاد می‌شود قبل از سایه پودری از پرایمر استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

سایه کرمی: استفاده از این نوع سایه نیاز به مهارت بیشتری دارد. چرا که استفاده از قلموهای خاص آن کمی سخت است. رنگ‌های سایه کرمی درخشان و چشمگیر است و نیازی به استفاده پرایمر ندارد.

سایه مایع: سایه مایع بافتی مثل رژلب مایع دارد و برای استفاده از آن باید سریع عمل کنید. این نوع سایه چشم به ماندگاری بالایش مشهور است و برای آرایش در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود.

سایه مدادی: این نوع سایه به دلیل شکل مدادی‌اش بسیار پرکاربرد است. سایه مدادی بیشتر برای آرایش روزانه استفاده می‌شود و در بعضی از موارد تا بیست و چهار ساعت ماندگاری دارد.

 

قدم دوم: انتخاب بهترین رنگ سایه چشم

برای انتخاب رنگ مناسب سایه چشم برای خودتان، حتما باید به رنگ و ته‌رنگ پوستتان توجه کنید. اگر می‌خواهید سایه چشم به صورت کلی با آرایش صورتتان نیز هماهنگ باشد، توصیه می‌شود که حتما رنگ سایه چشم را با توجه به رنگ خط چشم و رژ لب انتخاب کنید. در ادامه ما درباره هرکدام از این نکات بیشتر توضیح می‌دهیم.

توجه_به_ته_رنگ_پوست

توجه به ته‌رنگ پوست

همه ما ته‌رنگ پوستی داریم که ربطی به تیره یا روشن بودن پوستمان ندارد. ته‌رنگ پوست معمولا زرد یا قرمز یا خنثی است. ته‌رنگ پوست قرمز ته‌رنگی سرد به شمار می‌آید و ته‌رنگ پوست زرد ته‌رنگی گرم است. اگر هیچ کدام از این دو نباشد، ته‌رنگ پوست‌تان خنثی است. برای انتخاب پالت سایه چشم توجه به ته‌رنگ پوست ضروری است. کسانی که ته‌رنگ پوستی گرم دارند، سایه چشمی در تناژ طلایی، نارنجی یا قرمز با پوستشان تناسب دارد. اما کسانی که ته‌رنگ پوستی سرد دارند بهتر است سراغ رنگ‌هایی در طیف آبی، سبز یا بنفش بروند تا رنگ سایه متناسب با ته‌رنگ آبی و بنفش پوستشان باشد. ته‌رنگ خنثی شانس این را دارد که از زیبایی هر دو گروه رنگ‌های گرم و سرد بهره ببرد.

 

توجه به رنگ پوست

البته که قانونی کلی برای رنگ در آرایش وجود ندارد و بسته به خلاقیت خودتان می‌توانید انواع مختلف آرایش‌های جذاب و خلاقانه را داشته باشید و از هر رنگی که دلتان می‌خواهد استفاده کنید. ما فقط در این بخش برخی از رنگ‌های سایه را که برای پوست‌های تیره و روشن مناسب هستند را معرفی می‌کنیم:

سایه چشم مناسب پوست روشن: کسانی که پوستی روشن با ته‌رنگی گرم دارند می‌توانند رنگ‌های برنزی را امتحان کنند. برای کسانی که پوستی روشن ولی ته‌رنگی سرد دارند رنگ‌های مسی مناسب است. چرا که با ته‌رنگ صورتی تناسب بهتری دارند.

سایه چشم مناسب پوست زیتونی: پوست زیتونی مخلوطی از ته‌رنگ‌های طلایی و خاکستری است که آنقدر گرم نیست ولی خنثی نیز به حساب نمی‌آید. به همین دلیل رنگ‌هایی مثل یشمی، فیروزه‌ای یا سبزآبی می‌توانند گزینه مناسبی برای این پوست باشند.

سایه چشم مناسب پوست قهوه‌ای: این رنگ پوست ته‌رنگی خنثی دارد و همه رنگ‌های پالت سایه می‌تواند روی پوستتان زیبا باشد.

سایه چشم مناسب پوست تیره: رنگ‌های متالیک و براق برای پوست‌های تیره عالی هستند. رنگ‌های بنفش، سبزآبی و آبی پررنگ را حتما امتحان کنید. اگر دلتان رنگ‌هایی گرم‌تر می‌خواهد، پیشنهاد ما رزگلد و مرجانی است.

توجه_به_رنگ_چشم

توجه به رنگ چشم

اگر می‌خواهید با توجه به رنگ چشم‌تان سایه انتخاب کنید پیشنهاد ما رنگ‌های بنفش و قهوه‌ای برای چشمان سبز است. برای چشمان قهوه‌ای رنگ‌های برنزی و طلایی و برای چشمان آبی رنگ‌های روشن و خنثی توصیه می‌شود.

 

توجه به خط چشم

اگر دوست دارید تنوعی به رنگ خط چشم‌تان بدهید و دوست ندارید همیشه سیاه باشد، می‌توانید رنگی جذاب و هماهنگ با رنگ سایه چشمتان انتخاب کنید. البته که حتما لازم نیست رنگ خط چشم هماهنگ با رنگ سایه چشم باشد. اتفاقا ایده جذاب‌تر این است که رنگ خط چشم دقیقا متضاد رنگ سایه چشم باشد. دو مثال جذاب برای خط چشم و سایه چشم می‌تواند سایه صورتی و خط چشم نقره‌ای یا سایه قهوه‌ای و خط چشم طلایی باشد.

 

توجه به رژ لب

احتمالا هماهنگ کردن رژ گونه با رژ لب کار سختی نیست، کافی است رنگ یکسانی برای هر دو داشته باشید، اما هماهنگی سایه با رژ لب می‌تواند کمی سخت باشد. راز این هماهنگی حفظ تعادل است. تعادل بین رنگ‌های سرد و گرم و تعادل بین رنگ‌های پررنگ و ملایم. در اینجا برخی از ترکیب‌های امتحان پس‌داده را پیشنهاد می‌کنیم: رژ لب قرمز با سایه طلایی، رژ لب مرجانی با سایه شامپاینی، رژ لب نود با سایه سبز زمردی، رژ لب مرجانی با سایه‌های آبی، رژ لب شرابی و سایه مسی.

 

قدم سوم: نکات مهم قبل از خرید سایه چشم

در این بخش به نکات مهمی که قبل از خرید انواع سایه چشم باید بدانید می‌پردازیم:

همه_رنگ_های_پالت_را_بببینید

همه رنگ‌های پالت را بببینید

پالت خوب پالتی است که تناژ متنوعی از رنگ‌های مختلفی را در خود داشته باشد. بسیاری از ما عادت داریم که چند رنگ دلخواه از یک پالت را ببینیم و آن را بخریم. اما رنگ‌های دیگر پالت بی‌استفاده می‌مانند و در حقیقت این کار اتلاف هزینه است. توصیه ما این است که همه رنگ‌های پالت را درنظر بگیرید و محصولی را بخرید که از همه رنگ‌های آن استفاده کنید. به طور کلی پالتی با تعداد سایه کم که از همه آنها استفاده می‌کنید بهتر از پالتی است که ده‌ها سایه دارد ولی شما چند رنگ محدودش را می‌پسندید.

 

رنگ‌های مناسب روز و شب

برای انتخاب بهترین پالت سایه باید مطمئن باشید که رنگ‌های آن برای آرایش روز و آرایش شب مناسب است. اگر چنین پالتی پیدا کنید، برای مدت‌ها همین یک پالت می‌تواند در همه جا همراه شما باشد.

 

پالت مناسب افراد مبتدی

اگر به تازگی می‌خواهید وارد دنیای سایه چشم شوید، پالت سایه چشم نود می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. سایه‌های این پالت را می‌توانید با انواع تیپ و استایل لباس هماهنگ کنید، در ضمن شروع خوبی برای پیدا کردن رنگ موردعلاقه‌تان برای سایه چشم است.

 

تماشای ویدیوهای آموزشی

اگر پالت سایه زیبایی خریده‌اید یا می‌خواهید پالت سایه‌ای را بخرید، اما نمی‌دانید که چطور از آن استفاده کنید یا روی پوستتان چه جلوه‌ای دارد، توصیه ما تماشای ویدیوهای آموزشی (Tutorials) است. با تماشای این ویدیوها شما می‌توانید ببینید که چطور می‌توان از رنگ‌های پالت استفاده کرد و این رنگ‌ها چه جلوه‌ای روی پوست دارند.

پالت_گران_نخرید!

پالت گران نخرید!

احتمالا همه ما با دیدن درخشش و زرق و برق پالت‌های بسیار گران وسوسه شده‌ایم که چنین محصولاتی را بخریم. اما حقیقت این است که پالت‌های سایه ارزان قیمت‌تری می‌توان پیدا کرد که از برندهای بسیار گرانی نیستند، اما رنگ‌های جذابی به کیف آرایش شما اضافه می‌کنند.

 

قدم چهارم: خرید سایه چشم

قدم نهایی این راهنما خرید پالت سایه چشم متناسب با رنگ پوست و ته‌رنگ پوست شماست. اگر به نکات مهمی که گفتیم توجه کنید، خرید سایه چشم تجربه دلپذیری خواهد داشت و از همه رنگ‌های پالت سایه‌تان لذت می‌برید. ما برای خرید انواع سایه چشم فروشگاه اینترنتی شاواز را پیشنهاد می‌کنیم.

 

کلام آخر

ما در این مقاله راهنمای خرید سایه چشم را در چهار قدم توضیح دادیم. به طور خلاصه در ابتدا باید با انواع سایه چشم آشنا باشید، سپس بتوانید رنگ و ته‌رنگ پوستتان را تشخیص دهید. پس از آن کافی است که پالت سایه‌ای مناسب پیدا کنید. پالتی که همه رنگ‌های آن را دوست داشته باشید و پاسخگوی انواع مدل آرایش‌هایتان باشد. البته فراموش نکنید که پالت سایه گران‌قیمت یا تعداد زیادی سایه در یک پالت لزوما به معنای بهتر بودن آن پالت نیست!

شما چه توصیه‌ای برای خرید سایه چشم دارید؟