حتما شما هم برای آرایش صورتتان به دنبال راهنمایی هستید تا همیشه آرایشتان مناسب با فرم صورتتان باشد. چرا که اگر آرایش متناسب با شکل صورت باشد، زیبایی خود را بهتر نشان می‌دهد. آرایش برای صورت گرد شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد. چرا که صورت‌های گرد مثل صورت‌های بیضی یا کشیده برجستگی خاصی برای هایلایت کردن ندارند و همه اجزای صورت معمولا به شکل متقارن در صورت پخش شده‌است. اما اگر با روش‌های آرایش مخصوص صورت‌های گرد آشنا باشید، به کمک راه حل‌هایی مثل کانتور و و رژ گونه می‌توانید نقاط زیبای صورتتان را هایلایت کنید. در این مقاله نکاتی درباره طرز آرایش صورت گرد را گوشزد می‌کنیم تا بتوانید آرایش زیباتری داشته باشید.

 

صورت گرد چیست

همانطور که در مقدمه گفتیم، صورت گرد به صورتی می‌گویند که همه قسمت‌های آن متقارن‌اند. هیچ بخشی از آن برجسته‌تر از بخش دیگر نیست و ویژگی خاصی روی صورت مثل گونه برجسته یا خط فک تیز به چشم نمی‌آید. آرایش مناسب صورت گرد آنقدرها سخت نیست ولی نیاز به دقت دارد. چرا که آرایش خوب می‌تواند بخش‌های زیبای صورت شما را برجسته کند، اما از طرفی دیگر آرایش بد روی صورت گرد خیلی بیشتر نمایان می‌شود. شاید بپرسید که آیا آرایش صورت گرد نیاز به آرایشگر دارد؟ جواب آن خیر است. لازم نیست حتما به آرایشگر مراجعه کنید. همه کسانی که صورتی گرد دارند می‌توانند به راحتی با لوازم آرایشی که خودشان در منزل دارند، صورتشان را آرایش کنند. تنها کافی است بین بیست تا چهل دقیقه فرصت داشته باشید.

نحوه_آرایش_صورت_گرد

نحوه آرایش صورت گرد

نحوه آرایش صورت گرد را به صورت قدم به قدم در اینجا توضیح می‌دهیم. البته که شما می‌توانید همه این مراحل را انجام ندهید یا مراحل خود را به آن اضافه کنید. ترتیب این مراحل ترتیبی پیشنهادی است. قدم‌هایی که ما پیشنهاد می‌کنیم از این قرارند:

قدم اول: برای زیرسازی آرایش از کرم پودر یا کانسیلر استفاده کنید.

قدم دوم: اگر از کرم پودر یا کانسیلر مایع استفاده کرده‌اید، پودر صورت بزنید تا زیرسازی فیکس شود.

قدم سوم: به پیشانی، گونه و فک برنزه‌کننده بزنید.

قدم چهارم: مهم‌ترین بخش آرایش برای صورت گرد کانتور صورت است.

قدم پنجم: استفاده از رژ گونه مات یا براق.

قدم ششم: هایلایت زدن به بالای گونه‌ها.

قدم هفتم: آرایش چشم.

قدم هشتم: آرایش لب.

ما در مقاله راهنمای خرید لوازم آرایشی درباره نحوه انتخاب هرکدام از این محصولات توضیح داده‌ایم.

 

نکات آرایش صورت گرد

اکنون که با مراحل آرایش آشنا شدیم، درباره هر بخش نکاتی را با هم مرور می‌کنیم:

زیرسازی_آرایش

زیرسازی آرایش

حتما می‌دانید که برای هر آرایشی باید زیرسازی کنید. اگر پوستی چرب دارید، ناگفته پیداست که پرایمر کمک می‌کند تا آرایشتان در طول روز روی صورت باقی بماند. نکته دیگر این که برای محو کردن کرم پودر ما پیشنهاد می‌کنیم از بیوتی بلندر استفاده کنید تا کرم پودر روی صورت کیکی نشود. اگر دلتان نمی‌خواهد سنگینی کرم پودر را روی صورتتان احساس کنید، کرم پودر پودری یا مینرال روی پوست صورت سبک‌تر می‌نشیند و گزینه مناسبی برای شماست.

نکته دیگر در استفاده از کرم پودر این که اگر برای زیرسازی آرایش از کرم پودر استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که از دو تناژ مختلف کرم پودر استفاده کنید. شاید این پیشنهاد برایتان عجیب باشد، ولی یکبار امتحان کنید. یک کرم پودر روشن‌تر برای پیشانی، بینی، چانه و بالای گونه و یک کرم پودر کمی تیره‌تر برای زیر استخوان گونه انتخاب کنید. در نتیجه این کار، صورتتان زیباتر و تراشیده‌تر می‌شود.

 

پودر صورت

استفاده از پودر صورت به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست صورتتان خشک است، استفاده از پودر صورت بعد از کرم پودر ضروری است تا آرایشتان در طول روز تکان نخورد. برای استفاده از پودر صورت توجه داشته باشید که آن را مثل دیگر محصولات آرایشی روی صورتتان نکشید. بلکه با براش به آرامی به صورت ضربه بزنید تا محو پوست شود. برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود که پودر صورت را به همه صورت بزنید، اما برای پوست‌های خشک می‌توانید آن را فقط برای بعضی از نقاط صورت استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از پودر صورت این است که در استفاده از پودر زیاده‌روی نکنید. چرا که در این صورت پوستتان کیکی می‌شود.

 

برنزه‌کننده

استفاده از برنزه‌کننده در نحوه صحیح آرایش صورت گرد بسیار موثر است. اما معمولا خیلی از افراد این مرحله را نادیده می‌گیرند. توصیه می‌کنیم حتما این مرحله را انجام دهید.  برای بهترین نتیجه هم پیشنهاد می‌کنیم که برنز‌ه‌کننده را در زیر استخوان گونه بزنید تا زیبایی دوچندانی به صورت شما ببخشد. استفاده از برنزه‌کننده در آرایش برای صورت گرد اصلا سخت نیست. فقط کافیست که به آرامی به قسمت زیر استخوان گونه‌ها برنزه‌کننده بزنید و آن را رو به بالا بکشید.

کانتور صورت گرد

کانتور

همانطور که در بخش نحوه آرایش برای صورت گرد گفتیم، کانتور کردن مهم‌ترین بخش آرایش صورت گرد است که در تمام راهنماهای آرایش توصیه می‌شود. با کانتور کردن ساختار صورتتان عوض می‌شود و گونه و خط فکتان جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند. برای صورت گرد اصطلاحا کانتور مدل 3 انجام می‌شود. یعنی در دوطرف صورت شکل عدد 3 ایجاد می‌شود. برای این مدل کانتور از کنار شقیقه شروع می‌کنید، از کنار چشم به زیر استخوان گونه می‌رسید. سپس برمی‌گردید و از کنار گونه به خط فک می‌رسید. بعد از کشیدن کانتور، کافی است آن را به سمت بالا محو کنید. مهم‌ترین بخش کانتور پیدا کردن تناژ مناسب برای شماست. بسته به سلیقه شخصی می‌توانید کانتور را دو یا سه درجه تیره‌تر از کرم پودر انتخاب کنید.

 

رژ گونه

رژ گونه یکی از بخش‌های جذاب آرایش است که نباید آن را نادیده بگیرید. اگر تا به حال از رژ گونه در آرایشتان استفاده نمی‌کردید، حتما یکبار این محصول را امتحان کنید. رژ گونه چهره را روشن و درخشان می‌کند و در آرایش مناسب صورت گرد رنگ رژ تکمیل‌کننده کانتور شماست. برای استفاده از این محصول در آرایشتان، دقیقا بعد از کانتور و قبل از هایلایت رژ گونه را بسیار بسیار آرام روی بالای استخوان گونه بکشید و به سمت بالا یا به سمت گوش‌ها محو کنید. این کار چهره شما را گرم و زیبا می‌کند. اما یادتان باشد که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید! یک بار براش را در رژ گونه بچرخانید و تکانش دهید تا رژ اضافه از براش بریزد. سپس آن را به گونه بکشید. رژ گونه اضافه ظاهر آرایش شما را به سرعت زشت می‌کند.

 

هایلایت

آخرین قدم در نکات آرایش صورت گرد هایلایت کردن صورت است. در این نوع صورت توصیه می‌شود بالای گونه و روی استخوان ابرو را هایلایت کنید تا آرایش شما علاوه بر درخشش فوق‌العاده عمق بیشتری بگیرد. به‌طور کلی هایلایتر صورتی برای پوست‌های روشن و هایلایتر طلایی برای پوست‌های تیره‌تر مناسب است.

آرایش_چشم

آرایش چشم

آرایش چشمان در صورت گرد جلوه‌ای ویژه دارد. مثلا ابروهایتان باید شکل مناسب و یک دستی داشته باشد. به طور کلی برای صورت گرد مدل ابرو خمیده پیشنهاد می‌شود تا صورت را کشیده‌تر نشان دهد. از طرفی دیگر خط چشم و سایه چشم پررنگ اما مات توصیه می‌شود. چرا که سایه چشم درخشان صورتتان را پهن‌تر می‌کند. اگر دوست دارید آرایشتان کمی درخشش داشته باشد، می‌توانید به گوشه چشم یا مژه پایین چشم کمی آرایش براق اضافه کنید. اما سعی کنید اکثر آرایش مات بماند. کشیدن خط چشم تمیز و دقیق نیز در آرایش صورت گرد بسیار اهمیت دارد. خط چشم چشمانتان را کشیده‌تر می‌کند. پیشنهاد ما استفاده از خط چشم ژلی است. در این میان ریمل را هم فراموش نکنید! حتما در آرایش چشمتان ریمل بزنید تا جلوه چشمانتان بیشتر شود.

 

آرایش لب

آرایش لب برای صورت گرد نیز به اندازه آرایش چشم اهمیت دارد. حدود نیم سانتی‌متر بیرون از خط لبتان با مداد لب خط بکشید و آن را یکدست پر کنید. سپس روی آن رژ لب بزنید. رنگ آرایش لب باید متناسب با پوست شما باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله آرایش برای صورت گرد را توضیح دادیم. پیشنهاد ما این بود که در ابتدا با کرم پودر یا کانسیلر زیرسازی کنید. سپس با پودر، زیرسازی را فیکس کنید. بعد به سراغ برنزه‌کننده می‌روید و صورتتان را کانتور می‌کنید. بعد می‌توانید رژ گونه و هایلایتر بزنید. در نهایت آرایشی مات برای چشمان و لب‌هایتان در نظر بگیرید. توصیه می‌شود به طور کلی آرایش برای صورت گرد مات باشد تا جلوه‌ای گیراتر داشته باشد. البته که این پیشنهاد ما بود. شما چه پیشنهادی برای آرایش صورت گرد دارید؟