برای بسیاری از افراد عینکی آرایش کردن کاری سخت به نظر می‌رسد. چرا که عینک در برخی موارد سبب به چشم نیامدن آرایش و یا حتی خراب شدن آرایش صورت می‌شود. اما چنین مشکلاتی نباید شما را از آرایش کردن دلسرد کند. با دقت به چند نکته در هنگام آرایش و استفاده از لوازم آرایشی با دوام بیشتر، چهره شما با عینک جلوه‌ای چند برابری پیدا می‌کند. فراموش نکنید که عینکی متناسب با آرایش نه تنها مزاحم آرایش شما نیست، بلکه بخشی از جذابیت آن خواهد بود. اگر شما هم دنبال آرایش برای عینکی ها هستید، با ما همراه باشید.

 

آموزش آرایش مناسب عینکی ها

یکی از مهم‌ترین رازهای جذابیت آرایش با عینک این است که فریم عینک متناسب با صورت باشد. به همین دلیل قبل از پیشنهاد آرایش بهتر است درباره فریم عینک‌ها صحبت کنیم:

 

چه عینکی برای چه صورتی مناسب است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که فریم‌های عینک مختلفی را امتحان کنید و ببینید که مناسب صورتتان نیست. به طور کلی هر فرم صورت فریم مناسبی برای خود دارد. انواع فرم صورت عبارت‌اند از: صورت‌های گرد، صورت‌های مربعی، صورت‌های بیضی و صورت‌های قلبی. انواع فریم هم از این قرارند: فریم‌های مربعی، فریم‌های چندضلعی، فریم‎های گرد و فریم‎های بیضی.

برای صورت‌های گرد فریم‌های مربعی و چند ضلعی مناسب است. برای صورت‌های مربعی عینک‌های گرد و بیضی را پیشنهاد می‌کنیم. برای صورت‌های بیضی و قلبی هم فریم‌های مربعی و گرد توصیه می‌شود. علاوه بر فرم صورت، فریم عینک باید با استایل لباس و آرایش نیز متناسب باشد.

چه_عینکی_برای_چه_صورتی_مناسب_است

اگر دوست دارید صورتتان کوچک‌تر به نظر برسد، به سراغ فریم‌های ضخیم‌تر بروید. فریم‌های ضخیم موجب می‌شوند تا خصوصیات بزرگ چهره کمتر به چشم بیایند و در سال‌های اخیر در رنگ‌های متنوعی از آن به بازار عرضه شده است. اگر تمایل دارید که عینک صورتتان را نپوشاند، فریمی نازک بخرید. فریم‌های نازک برای مواقعی است که نمی‌خواهید عینک جلب توجه کند. این نوع فریم در چهره ادغام می‌شود و خصوصیات چهره را پررنگ می‌کند.

اگر رنگ فریم را مشکی یا قهوه‌ای انتخاب کنید، برای ست کردن با انواع رنگ مو و آرایش کار راحت‌تری خواهید داشت.

 

آرایش صورت برای عینکی‌ها

یکی از مشکلات عمده در آرایش برای عینکی ها این است که جای دسته عینک روی کرم‌پودر باقی می‌ماند. اما نباید اجازه دهید که این مشکل شما را از استفاده کرم‌پودر منصرف کند. نکته اینجاست که هرچه مقدار کرم‌پودر بیشتر باشد، این جا افتادگی بیشتر می‌شود. برای همین توصیه می‌شود به جای کرم‌پودر زدن به بینی، کمی از کرم‌پودر پخش شده در سطح صورت را به سمت بینی ببرید تا پوششی حداقلی داشته باشد. اکنون شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اگر بخواهم اطراف بینی پوشش بیشتری داشته باشد چه کار کنم؟ پاسخ آن آسان است. در نقاطی که دلتان می‌خواهد پوشش بیشتری داشته باشید، به جای کرم‌پودر از کانسیلر استفاده کنید.

نکته دیگر در آرایش جذاب برای عینکی ها این است که عینک دور چشم سایه می‌اندازد و ممکن است تیرگی دور چشم را اغراق‌شده‌تر نشان دهد، باز هم جای نگرانی نیست. به راحتی می‌توانید این مشکل را هم حل کنید. برای کمتر شدن سایه دور چشم کافی است از کانسیلرهای براق استفاده کنید تا جلوه صورتتان را دوچندان کند. فقط فراموش نکنید که آن را کاملا محو کنید. راه حل دیگر برای سایه دورچشم این است که به جای کانسیلر کمی هایلایتر مایع به کرم‌پودر روی صورتتان اضافه کنید.

آرایش_صورت_برای_عینکی_ها

آرایش ابرو برای عینکی‌ها

برای آرایش ابرو باید به فریم عینک توجه کنید. به طور کلی عینک شما باید متناسب با ابروها باشد تا صورتتان متقارن و زیبا به نظر برسد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم که اگر عینک شما نازک و گرد است، وقت بیشتری برای آرایش و مرتب کردن ابروهایتان صرف کنید. چرا که ابروهایتان به چشم می‌آید و زیبایی آنها روی زیباییِ کلی چهره بسیار موثر است. اگر عینک‌تان ضخیم و مستطیلی است، ابروهایتان پشت آن پنهان می‌شوند و نقش زیادی در زیبایی چهره با عینک ندارند. برای این نوع فریم می‌توانید مثل همیشه و برای چهره بدون عینک‌تان آرایش کنید. نکته آخر در آرایش ابرو برای عینکی‌ها این است که عینک اطراف چشم را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. برای همین توجه زیادی به تمیزی زیر ابروهایتان داشته باشید. چرا که موهای زیر ابرو بزرگتر نشان داده می‌شوند.

 

آرایش چشم برای عینکی‌ها

عینک زدن باعث می‌شود توجه همه به سمت چشمانتان جلب شود. به همین سبب آرایش چشم اهمیت زیادی دارد. یکی از آرایش‌های زیبا برای چشمان عینکی خط چشم است. البته که از سایه چشم هم می‌توانید استفاده کنید. اما شاید سایه با عینک، مورد پسند همه افراد عینکی نباشد. در کنار خط چشم، آرایش مژه می‌تواند به زیبایی چشمان شما در پشت قاب عینک کمک شایانی کند. در این بخش نکاتی را برای کشیدن خط چشم و آرایش مژه گوشزد می‌کنیم:

آرایش_ابرو_برای_عینکی_ها

خط چشم برای عینکی‌ها

هیچ وقت تاثیر خط چشمی ساده روی زیبایی چشمانتان را دست کم نگیرید. خط چشم با دنباله‌ای زیبا شکل چشم را تغییر می‌دهد و تاثیر زیادی روی زیبایی آرایش شما دارد. در آرایش ساده برای عینکی ها، اگر رنگ خط چشم متناسب با فریم باشد که دیگر زیبایی آن دو چندان می‌شود. کافی است به یک نکته توجه کنید: اگر عینک چشمانتان را درشت می‌کند، پیشنهاد ما این است که خط چشمی با رنگ تیره یا اسموکی بکشید. اگر عینک چشمانتان را ریز می‌کند، توصیه ما این است که مداد چشم سفید بکشید. اگر در خط چشم کشیدن مهارت دارید، خط چشم گربه‌ای هم می‌تواند چشم‌هایتان را درشت‌تر کند و جلوه‌ای زیبا به آن دهد. فراموش نکنید که برای آرایش چشم با عینک پیشنهاد می‌شود برای هردو پلک خط بکشید تا تقارن آن حفظ شود. البته دقت داشته باشید که ضخامت خط چشم باید متناسب با ضخامت فریم عینک‌تان باشد. مثل همه قسمت‌های آرایش برای عینکی ها، برای عینک‌های ظریف خط چشمی نازک و برای عینک‌های کمی ضخیم‌تر خط چشمی ضخیم‌تر بکشید تا تقارن صورت و عینک‌تان حفظ شود.

آرایش_مژه_برای_عینکی_ها

 

آرایش مژه برای عینکی‌ها

آرایش مژه نیز یکی از بخش‌های مشکل برای بسیاری از افراد است. شاید شما هم با این مشکل برخورد کرده باشید که ریمل سبب کثیف شدن شیشه عینک می‌شود. در آرایش مخصوص عینکی ها نکته مهم این است که بیشتر از بلندشدن مژه به فر شدن آن توجه کنید. همه افراد حرفه‌ای فرمژه را برای آرایش چشمان عینکی‌ها پیشنهاد می‌دهند. مژه‌های فر شده علاوه بر زیباکردن چشم‌ها، به شیشه عینک برخورد نمی‌کنند. حال شاید بپرسید که اگر مژه‌های من به شکل طبیعی بلند باشد چگونه می‌توانم از کثیف شدن شیشه عینک جلوگیری کنم؟ اگر مژه‌هایتان را فر کردید و همچنان احتمال برخورد با شیشه عینک وجود داشت، پیشنهاد ما استفاده از ریمل ضدآب است. چرا که این نوع ریمل مژه‌های شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد و شیشه عینک را کثیف نمی‌کند.

 

آرایش لب برای عینکی‌ها

بعد از آرایش صورت و چشم و ابرو، نوبت به آرایش لب برای عینکی‌ها می‌رسد. شاید فکر کنید که عینک توجه را به چشمان جلب می‌کند و آرایش لب کمتر مهم است. اما این تصور اشتباه است. دقیقا مثل دیگر بخش‌های آرایش، آرایش لبِ شما باید متناسب با نوع فریم باشد. اگر فریم عینک ظریفی دارید، پیشنهاد ما این است که رژلبی با رنگ روشن انتخاب کنید. رنگ قرمز یا صورتی روشن و ملایم می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر فریم عینک ضخیم‌تری می‌زنید، ما توصیه می‌کنیم که برق لب را امتحان کنید. در هر نوع آرایش، چشمان و لب‌ها برجسته‌ترین بخش به شمار می‌آیند. در آرایش با عینک نیز باید بین چشمان و لب‌هایتان یکی را هایلایت کنید. مثلا اگر سایه چشمی پررنگ و با جلوه دارید، بهتر است رنگی نود برای لب‌هایتان انتخاب کنید.

آرایش_لب_برای_عینکی_ها

کلام آخر

در این مقاله ما توضیح دادیم که آرایش عینکی ها چگونه باشد و دیدید که آنقدرها هم که فکر می‌کردید، سخت نیست. با انتخاب فریمی مناسبِ صورت و توجه به رنگ و ضخامت آن، گام اصلی در آرایش برای عینکی ها برداشته می‌شود. بعد از انتخاب فریم باید به نکاتی در آرایش صورت، چشمان، ابرو و لب توجه کنید تا جلوه آرایشتان دوچندان شود. به طور خلاصه در آرایشِ صورت باید حواستان به سایه عینک روی صورت باشد. در آرایشِ چشمان و ابرو باید توجه کنید که آرایشتان متناسب با نوع و رنگ عینک باشد. در آرایش لب نیز باید به هماهنگی آن با آرایش صورت و چشمان توجه کنید.

شما چه پیشنهادی برای آرایشی جذاب با عینک دارید؟