یکی از بخش‌های مهم در هر نوع آرایشی کشیدن خط چشم است. اما خط چشم کشیدن برای همه آسان نیست و آموزش خط چشم مناسب هم به راحتی پیدا نمی‌شود. حتی آرایشگران حرفه‌ای و افراد زبده نیز گاهی در کشیدن خط چشم دچار مشکل می‌شوند. چرا که این کار دقت بسیار زیادی می‌طلبد و برعکس محصولاتی مثل سایه یا کانسیلر، به راحتی خراب می‌شود. کافی است کمی دستتان بلرزد. حتی اگر خط چشمی عالی بکشید ممکن است پخش شود و آرایشتان خراب شود! به همین دلیل بسیاری از افراد دیگر سراغ خط چشم‌های متفاوت نمی‌روند و همان خط چشم ساده برایشان کافی است. پس چگونه خط چشم بکشیم؟ اگر روشی آسان برای کشیدن خط چشم بلد باشید، به مدل‌های مختلف زیادی می‌توانید آرایش کنید. در این مقاله روش‌هایی ساده برای کشیدن انواع مختلف خط چشم به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

انواع خط چشم

اولین قدم برای خط چشم زیبا انتخاب نوع مناسب آن است. انواع مختلف خط چشم کاربردهای مختلفی دارند و انتخاب خط چشم درست برای آرایش مدنظر اهمیت زیادی دارد. به طور کلی خط چشم‌ها سه دسته‌اند:

 

خط چشم مدادی

اول از همه با خط چشم مدادی شروع می‌کنیم. استفاده از این نوع خط چشم بسیار آسان است. اگر در خط چشم کشیدن مبتدی هستید، خط چشم مدادی مناسب شماست. با این نوع خط چشم کنترل بهتری دارید. تنها مشکل این است که انتهای خط چشم خیلی صاف و دقیق از کار درنمی‌آید. غیر از آن، این نوع خط چشم مناسب برای همه کسانی است که می‌خواهند کشیدن خط چشم را تمرین کنند. این نوع خط چشم معمولا ضدآب نیز می‌باشد.

 

خط چشم ژلی

خط چشم‌های ژلی برخلاف خط چشم‌های مدادی راحت‌تر روی پوست سر می‌خورند و دنباله زیباتری دارند. این نوع از خط چشم یک محفظه و یک براش دارند و استفاده از آن نسبتا آسان است. علاوه بر آن دوام بیشتری نسبت به دیگر انواع خط چشم دارند. اگر می‌خواهید خط چشمی دقیق داشته باشید، خط چشم ژلی مناسب شماست. تنها عیب این نوع، این است که خط چشم ژلی به آسانی پخش می‌شود.

خط_چشم_مایع

خط چشم مایع

آخرین نوع خط چشم، خط چشم مایع است که کار با آن از دو نوع قبلی سخت‌تر است. با خط چشم مایع می‌توانید دنباله‌ای تیز و دقیق بکشید. البته توجه داشته باشید که خط چشم مایع باید خشک شود. اگر می‌خواهید آرایشی چشمگیر و پررنگ داشته باشید، خط چشم مایع گزینه مناسبی است.

 

انواع مدل چشم

به طور کلی برای اکثر چشم‌ها با کشیدن خط چشم در نزدیکی مژه می‌توان آرایش زیبایی داشت. اما برای چشم‌های کشیده و چشم‌های گرد مدل‌های دیگری نیز وجود دارد.

 

چشم‌های کشیده

هر نوع خط چشمی به چشم‌های کشیده می‌نشیند. اما برای افزایش جلوه چشم‌هایتان توصیه می‌شود که خطی باریک از گوشه داخلی چشم به بیرون بکشید و در نهایت پهنای خط را بیشتر کنید و دنباله بکشید.

 

چشم‌های گرد

اگر چشم‌هایی گرد دارید، خط چشم باید شکل چشمانتان را کشیده‌تر کند. برای این کار می‌توانید دنباله خط چشم را بلندتر کنید یا خط چشم‌تان را روی پلک پخش کنید.

 

آموزش خط چشم کشیدن

اکنون که درباره انواع چشم و انواع خط چشم اطلاعاتی به دست آوردیم، نوبت به آموزش خط چشم کشیدن می‌رسد. در اینجا نحوه کشیدن خط چشم با هر نوع از خط چشم را توضیح می‌دهیم:

استفاده_از_خط_چشم_مدادی

استفاده از خط چشم مدادی

همانطور که پیشتر گفتیم، خط چشم مدادی راحت‌ترین مدل برای کشیدن خط چشم است. حتما حواستان باشد که قبل از آرایش با خط چشم مدادی، آن را تیز کنید. سپس آن را به کف دستتان بکشید تا نرم شود و به دمای بدن برسد. با این کار خطی تمیز خواهید داشت و رنگ بهتر روی پوست می‌ماند. اگر می‌خواهید خط چشم مدادی را پخش کنید، یادتان باشد که رنگ‌های مشکی و آبی، سیاهی دور چشم را پررنگ می‌کنند. برای این کار بهتر است از خط چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای استفاده کنید.

 

استفاده از خط چشم ژلی

برخلاف باور عموم مردم، کار با خط چشم ژلی آنقدرها هم سخت نیست، اگر روش درستی را بلد باشید. یکی از مزایای استفاده از خط چشم ژلی این است که وقت بیشتری برای کشیدن یک خط دقیق دارید. البته اگر اشتباهی داشتید، باید این خط چشم را با پاک‌کننده آرایش تمیز کنید. چرا که خط چشم ژلی اثری پررنگ و غلیظ دارد. توصیه ما این است که به جای براشی که همراه خط چشم ژلی است، از براش کوچک و نوک تیز آرایش استفاده کنید. در این صورت کنترل بیشتری روی کشیدن خط در نزدیکی پلک خود دارید و می‌توانید طرح‌های متنوع‌تری اجرا کنید.

 

استفاده از خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع بسیار پررنگ هستند و رنگ‌های متنوعی دارند. اما استفاده از آنها آسان نیست. برخی از خط چشم‌های مایع بسیار سریع خشک می‌شوند و جایی برای اشتباه وجود ندارد. برخی دیگر دیرتر خشک می‌شوند ولی اگر در حین خط چشم کشیدن پلک بزنید، خط چشم پلک‌تان را رنگی می‌کند. اگر می‌خواهید از خط چشم مایع استفاده کنید، حتما حواستان به براش باشد. براش شما نباید با فشار روی سطح پوست تغییر شکل دهد. برای جلوگیری از پخش شدن، خط چشم مایع را با سایه سیاه و یک براش آرایش کوچک استفاده کنید. این کار نه تنها از پخش شدن جلوگیری می‌کند، بلکه رنگ خط چشم نیز جلوه‌ای بهتر به خود می‌گیرد.

 

ثابت نگه داشتن دست

لرزیدن دست یکی از مشکلات شایع برای کشیدن خط چشم است. اما این مشکل راه حلی ساده دارد. به جای بلندکردن خط چشم، آرنج‌های خود را روی یک میز بگذارید. با استفاده از آینه آرایشی نیز می‌توانید جاهای خالی را پر کنید. برای اینکه مطمئن شوید هنگام خط کشیدن دستتان نمی‌لرزد، ابتدا نقطه‌هایی را پشت پلک مشخص کنید و سپس نقاط را به هم وصل کنید. این روش برای تمرین خط چشم گربه‌ای نیز توصیه می‌شود.

 

مدل‌های خط چشم

پس از آشنایی با کشیدن خط چشم با انواع مختلف آن، به سراغ مدل‌های مختلف و پرطرفدار می‌رویم که با هر نوع خط چشم می‌توان آن را کشید.

خط_چشم_کلاسیک

خط چشم کلاسیک

این مدل خط چشم بیش از همه مدل‌های دیگر طرفدار دارد. برای این مدل باید خطی صاف از گوشه داخلی پلک تا گوشه بیرونی آن بکشید. اگر می‌خواهید کشیدن این خط را تمرین کنید، می‌توانید با خط‌های کوتاه و کوچک شروع کنید و دوباره برای پرکردن آن برگردید. یکی از عادات بد در کشیدن خط چشم کشیدن پلک است. اگرچه این کار سطح پوست را صاف‌تر می‌کند اما موجب افتادگی زودرس چشم‌ها می‌گردد. با انواع خط چشم می‌توان این مدل از خط چشم را کشید اما بهتر است از خط چشم‌هایی استفاده کنید که پلک را نکشد.

 

خط چشم گربه‌ای

این مدل خط چشم مثل خط چشم کلاسیک است اما دنباله آن از گوشه چشم کمی رو به بالاست. در بهترین حالت باید خط چشم و دنباله آن را در یک حرکت کشید، اما معمولا اینطور پیش نمی‌رود و توصیه می‌شود خط چشم را در دو مرحله بکشید. توجه داشته باشید که دنباله خط چشم گربه‌ای کوتاه است. اگر دنباله خط چشم خراب شد، می‌توانید با کانسیلر و یک براش آن را بپوشانید. البته یادتان باشد که همیشه کم کم خط کشیدن بهتر از تند خط کشیدن و پاک کردن آن است.

 

خط چشم بالدار

این مدل خط چشم دقیقا مثل خط چشم گربه‌ای کشیده می‌شود، فقط دنباله آن بلندتر و پهن‌تر است. با هر نوع خط چشم می‌شود این مدل را کشید اما خط چشم مایع یا ماژیکی دقت بهتری دارند. اگر نگران پخش شدن خط چشم در این مدل هستید، می‌توانید از خط چشم‌های ضدآب استفاده کنید. یکی از ترفندهای متداول برای دنباله بالدار این است که کنار چشم‌ها چسبی رو به بالا و به سمت شقیقه‌ها بچسبانید تا موقع کشیدن دنباله دستتان خطا نرود.

خط_چشم_اسموکی

خط چشم اسموکی

برای خط چشم اسموکی همان خط چشم گربه‌ای را می‌کشید و دنباله‌اش را پخش می‌کنید. اما برای پلک پایینی هم باید خط بکشید. ناگفته نماند که برای خط چشم اسموکی شاید نیاز به چند نوع خط چشم یا حتی سایه داشته باشید. به طور مثال برای خط چشم پلک بالایی از خط چشم مایع استفاده کنید بعد با خط چشم مدادی دنباله خط چشم بالا و خط چشم پلک پایینی را بکشید. برای پخش خط چشم از براش مناسب استفاده کنید. در نهایت می‌توانید بعد از خط چشم کشیدن سایه بزنید و آرایش اسموکی چشم خود را تکمیل کنید.

 

ترفندهای خط چشم کشیدن

ترفندهایی برای خط چشم کشیدن وجود دارد که افراد مختلف بنا به ترجیح شخصی برای راحت‌تر شدن کار از آن استفاده می‌کنند. مثلا اینکه در ابتدا با چشمی که برایتان سخت‌تر است شروع کنید. در این صورت زمان دارید تا چشم آسان‌تر را شبیه آن کنید. علاوه بر آن، این کار باعث می‌شود روی آن چشم بیشتر تمرین کنید. ترفند مهم دیگر زاویه‌ای است که خط چشم را در دست می‌گیرید. هرچه نوک خط چشم موازی‌تر با چشم باشد، خط آن پهن‌تر می‌شود. در صورتی که خط چشم ماژیکی را با زاویه 45 درجه در دست بگیرید و به آرامی بکشید، خط چشم تمیز و باریک خواهد بود.

 

کلام آخر

خط چشم کشیدن یکی از بخش‌های مهم آرایش است، اما لزوما برای همه آسان نیست. بسیاری از افراد نیاز به آموزش خط چشم دارند. البته ناگفته نماند که کار با بعضی از انواع خط چشم (مثل خط چشم مایع) یا اجرا بعضی از مدل‌های خط چشم ( مثل خط چشم بالدار) همچنان نیاز به مهارت بیشتری دارد و باید برایشان تمرین کرد. در این مقاله سعی کردیم با توضیح انواع و مدل‌های مختلف خط چشم توضیح دهیم چگونه خط چشم بکشیم و به شما کمک کنیم تا راحت‌تر بتوانید روی این مهارت مسلط شوید.

شما از چه نوع ترفندی برای کشیدن خط چشم استفاده می‌کنید؟