پوشاندن سیاهی زیر چشم یکی از ترفندهای آرایشی پرطرفدار است که همه به دنبال یادگیری آن هستند. پوست زیر چشم بسیار نازک است و حساس‌ترین قسمت پوست صورت به شمار می‌آید. دقیقا به همین دلیل احتیاج به مراقبت ویژه دارد. اما در زمان‌هایی که فرصت زیادی وجود ندارد، چطور باید سیاهی زیر چشم را پوشاند؟ ما در این مقاله راه‌های رفع سیاهی زیر چشم را توضیح می‌دهیم. اگر دلتان می‌خواهد سریع و راحت سیاهی زیر چشمتان را بپوشانید، با ما همراه باشید.

 

دلیل سیاهی زیر چشم چیست؟

به طور کلی دلیل سیاهی زیر چشم تا حد زیادی به ژنتیک و ساختار جمجمه برمی‌گردد. اما دی ان ای شما تنها عامل ایجاد سیاهی زیر چشم نیست. دلیل دیگر آن به تغذیه و سبک زندگی شما برمی‌گردد. مشاغل پراسترس، کم خوابی و مصرفِ کمِ اسیدهای چرب می‌تواند روی بدتر شدن سیاهی تاثیرگذار باشد. با تنظیم خواب شبانه برای هشت ساعت و مصرف مواد غذایی مثل آووکادو، محصولات لبنی و سالمون برای تامین اسیدهای چرب می‌توانید سیاهی زیرچشمتان را تا حد خوبی کمتر کنید. در بخش بعد بیشتر درباره راه‌های کمتر کردن سیاهی زیر چشم صحبت می‌کنیم.

 

چطور سیاهی زیر چشم را کمتر کنیم؟

قبل از توضیح مراحل رفع گودی زیر چشم با آرایش، نکاتی را گوشزد می‌کنیم که به کمتر شدن سیاهی زیر چشم کمک می‌کند. اگر شما هم به دنبال راهی برای کمترشدن سیاهی زیر چشم هستید، با ما همراه باشید:

چطور_سیاهی_زیر_چشم_را_کمتر_کنیم؟

کرم چشم خوب استفاده کنید

اگر به شکل مرتب یکبار در روز و یکبار در شب از کرم دور چشم استفاده می‌کنید ولی همچنان نتیجه خاصی از آن ندیده‌اید، احتمالا وقت آن است که کرم دور چشمتان را عوض کنید! پیشنهاد ما استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین است. ویتامین C پادشاه ویتامین‌ها در دنیای مراقبت از پوست است و باعث حفظ شادابی پوست دور چشم و روشن‌تر شدن آن می‌شود. علاوه بر این، ویتامین C به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند تا چین چروک دورچشم کمتر شود. پس حتما کرمی حاوی ویتامین C داشته باشید.

 

محصولات کافئین‌دار استفاده کنید

درباره تاثیر کافئین روی تیرگی زیر چشم ادعاهای متفاوتی وجود دارد. اگرچه کافئین روی روشن شدن پوست تاثیری ندارد، اما تحقیقات نشان داده که کافئین می‌تواند روی کم شدن پف زیر چشم تاثیر زیادی داشته باشد. کافئین همچنین باعث می‌شود رگ‌های زیر چشم کمتر دیده شوند و ظاهر پوست یک‌دست‌تر شود.

 

از رتینول استفاده کنید

رتینویدها زیرمجموعه ویتامین A هستند که کار سلول‌های رنگدانه‌ساز پوست (ملانوسیت‌ها) را کندتر و از طرف دیگر به تولید کلاژن کمک شایانی می‌کنند. به همین سبب استفاده از رتینول باعث نرم شدن، روشن شدن و بهبود کیفیت پوست می‌شود. ناگفته نماند که خشکی و ریزش پوست جزو عوارض جانبی استفاده از رتینول است و برای پوست دور چشم استفاده از کرم‌های دور چشمِ ملایم و حاوی رتینول پیشنهاد می‌شود.

از_رتینول_استفاده_کنید

مراحل پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر چیست؟

برای آرایش و پوشاندن سیاهی زیر چشم با کانسیلر فقط کافی است که پنج قدم را رعایت کنید:

 

قدم اول: پوستتان را آماده کنید

اولین ترفند برای سیاهی زیر چشم استفاده از کرم و ماسک‌های دور چشم است. اگر از کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که کرم مرطوب‌کننده صورت برای زیر چشم سنگین است و حتما باید از کرم چشم برای این ناحیه استفاده کرد. ما در ادامه بیشتر درباره روشن‌کردن دور چشم و کم کردن پف صحبت می‌کنیم:

 

روشن‌کردن دورچشم

کمی از کرم دورچشم را روی انگشت حلقه بزنید و به آرامی آن را زیر چشم پخش کنید. انگشت حلقه، انگشتی است که کمترین فشار را روی پوست وارد می‌آورد و از این نظر گزینه ایده‌آل برای پوست زیر چشم است. کرم دورچشم باعث می‌شود رگ‌های زیر پوست در این ناحیه کمتر دیده شوند و رنگ پوست دورچشم روشن‌تر شود. ناگفته نماند که کرم‌هایی حاوی روشن‌کننده ملایمی مثل ویتامین K می‌توانند به روشن‌تر شدن دورچشم کمک کنند. اگر تیرگی دورچشم‌تان به خاطر نور خورشید است، چاره آن کرمی حاوی آلفاهیدروکسی است. این ماده می‌تواند تا حد زیادی تیرگی را کمتر کند. اگر سیاهی دورچشمتان بسیار تیره است و کرم‌های معمولی تاثیر زیادی روی روشن‌تر شدنِ آن نداشته‌اند، از دکتر بخواهید تا کرمی حاوی هیدروکینون برایتان تجویز کند تا تیرگی دور چشمتان کمتر شود.

روشن_کردن_دورچشم

کم کردن پف دورچشم

اگر زیرچشمانتان پف کرده، شاید بهتر باشد در روتین روزانه کمی وقت برای کم کردن پف زیر چشم در نظر بگیرید. استفاده از ماسک‌های دورچشم یا استفاده از رولر برای ماساژ صورت می‌تواند تا میزان خوبی پف دورچشم را کمتر کند.

 

قدم دوم: استفاده از سی‌سی کرم

اگر قبل از کانسیلر زدن کمی از سی‌سی کرم را به عنوان پرایمر استفاده کنید، تاثیر کانسیلرتان به مراتب بیشتر خواهد بود. سی‌سی کرم در واقع تندی رنگ زیرچشم را خنثی می‌کند و آن را می‌پوشاند. برای پوشاندن تیرگی رنگ‌های مثل هلویی، زرد و نارنجی پیشنهاد می‌شود. البته باید حواستان باشد که تنها در قسمت تیره پوست از چنین رنگ‌هایی از سی‌سی کرم استفاده کنید و پوست صورتتان نارنجی رنگ نشود. برای این کار سی‌سی کرم را به شکل V روی تیرگی زیر چشم بکشید و با براش کانسیلر آن را بِلِند کنید.

 

قدم سوم: کانتور پف زیر چشم

اگر پف زیر چشم‌تان زیاد نیست، از این قدم بگذرید و به مرحله بعد بروید. اما اگر می‌خواهید پف چشمتان را بپوشانید، با یک کانسیلر استیکی که دو سه درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد می‌توانید کانتور را انجام دهید. البته حواستان باشد که برای کانتور پف باید زیر آن را کانسیلر بکشید. انگار که می‌خواهید سایه زیرِ پف را کانسیلر بزنید. با این کار زیرچشمانتان لیفت می‌شود و پف‌کردگی آن کمتر نمایان می‌گردد. اگر درباره تشخیص رنگ مناسب کانسیلر برای پوستتان سوالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای جامع انتخاب بهترین رنگ کانسیلر را مطالعه کنید تا بهترین گزینه را برای کانتور پف زیر چشم را انتخاب کنید.

کانتور_پف_زیر_چشم

قدم چهارم: کانسیلر مایع استفاده کنید

برای این قدم بهتر است کانسیلری مایع را انتخاب کنید که غلظت خوبی داشته و رنگش مطابق با رنگ پوستتان باشد. ما در مقاله انواع کانسیلر راجع به ویژگی‌های کانسیلر مایع به شکل مفصل صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید با انواع کانسیلر آشنا شوید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم. برای رفع سیاهی زیر چشم مثلثی برعکس روی تیرگی زیرچشم بکشید، به شکلی که نوک مثلث به میانه گونه برسد. سپس ده ثانیه صبر کنید و بعد با انگشت حلقه به آرامی ضربه بزنید و بِلِند کنید. پیشنهاد ما انگشت دست است، چرا که گرمای بدن باعث می‌شود کانسیلر بهتر جذب پوست شود. بلند کردن را تا زمانی ادامه دهید که دیگر نتوانید رد کانسیلر را روی پوست تشخیص دهید.

 

قدم پنجم (اختیاری): استفاده از پودر فیکس

اگر پوستتان خشک است یا زیر چشم‌تان پف ندارد، نیازی به انجام این قدم ندارید. اما اگر پفِ زیر چشم دارید و دلتان می‌خواهد بافت آن را بپوشانید، استفاده از پودر فیکس را پیشنهاد می‌کنیم. از آنجایی که کرم پودر روی پوست چرب ممکن است دچار چین و چروک شود، پودر فیکس سبکی را با براش یا اسفنج آرایشی روی آن بزنید تا یکدستی آن حفظ شود.

استفاده_از_پودر_فیکس

کلام آخر

ما در این مقاله مراحل پوشاندن سیاهی زیر چشم را به شکل قدم به قدم توضیح دادیم. این پنج قدم عبارتند از: آماده‌سازی پوست، استفاده از سی‌سی کرم برای خنثی‌کردن تیرگی پوست، کانتور پف‌کردگی زیر چشم، کانسیلر زدن به زیر چشم برای یک‌دست شدن بافت پوست و نهایتا استفاده از پودر فیکس. البته اگر دوست داشته باشید که تیرگی زیر چشم‌تان به شکل طبیعی کمتر شود، سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب را فراموش نکنید! استفاده از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب و کرم دورچشم باکیفیت و حاوی رتینول می‌تواند تا حد خوبی تیرگی دورچشم را کاهش دهد.

شما چه راهی رفع سیاهی دور چشم بلدید؟