از آنجایی که انواع و اقسام مختلفی از رژ لب به بازار آمده، انتخاب رژ لب مناسب برای هر نوع پوست می‌تواند چالش بزرگی باشد. چطور می‌توان بدون امتحان کردن یک به یکِ رژ لب‌ها فهمید کدام رژ لب مناسب چه پوستی است؟ ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور می‌توان رژ لب‌های مناسب برای پوست روشن را پیدا کرد و تجربه خرید دلپذیرتری داشت. اگر به دنبال رژ مناسب هستید، با ما همراه باشید.

 

نکات مهم در انتخاب رنگ رژ لب

قبل از صحبت درباره رژ لب پوست سفید، بهتر است درباره نکاتی که در انتخاب رنگ رژ لب موثر هستند صحبت کنیم. برای انتخاب رنگ رژ لب باید به چند نکته دقت داشت: رنگ پوست، رنگ طبیعی لب، بافت رژ لب و موقعیت آرایش.

رنگ پوست

ما در مقاله جامع‌ترین راهنمای خرید رژ لب درباره انواع ته‌رنگ پوست و راه‌های تشخیص آن صحبت کردیم. شاید لازم به یادآوری باشد که ته‌رنگ پوست با رنگ پوست متفاوت است. ته‌رنگ پوست معمولا زرد یا قرمز و در موارد کمی آبی رنگ است. برای تشخیص سریع ته‌رنگ پوستتان همین الان به دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌های دستتان آبی و بنفش به نظر می‌رسند، ته رنگ پوست شما سرد است. اگر رگ‌های دستتان سبز رنگ است، ته‌رنگ پوست شما گرم است. حالا دانستن ته‌رنگ چه کاربردی دارد؟ شما با دانستن ته‌رنگ پوست می‌توانید رنگ مناسب رژلب برای پوست سفید را پیدا کنید. حتی اگر کل آرایشتان متناسب با ته رنگ پوست باشد، جلوه آن دو برابر خواهد شد.

شکل و رنگ طبیعی لب

در انتخاب رژلب برای پوست روشن توجه به رنگ طبیعی لب اهمیت زیادی دارد. به طور کلی توصیه می‌شود رنگ رژ لب چند درجه از رنگ طبیعی لب تیره‌تر باشد تا جلوه زیباتری داشته باشد. اگر لب‌های باریکی دارید، می‌توانید با مدادی همرنگ با لب‌هایتان کمی بیرون‌تر از خطوط لب خط بکشید و رژ لب بزنید.

بافت رژ لب

در مقاله انواع رژ لب ما درباره انواع مختلف بافت رژ از جمله مات، براق، مخملی، جامد و مایع صحبت کردیم. انتخاب بافت مناسب برای آرایش نقش مهمی دارد. هر کدام از این نوع بافت‌ها نسبت به نوع آرایش در شرایط خاصی جلوه‌ای ویژه دارند.

بافت_رژ_لب

موقعیت آرایش

بسته به موقعیتی که برای آن آرایش می‌کنید، رنگ رژ می‌تواند متفاوت باشد. مثلا برای موقعیتی روزمره مثل خرید روزانه بالم لب یا تینت توصیه می‌شود. اما برای موقعیت کاری شاید رژ لب نود با رنگی آجری یا قرمز سرد گزینه بهتری باشد. البته که برای موقعیت‌های خاص مثل جشن تولد یا عروسی رژ لب متناسب با کل آرایش انتخاب می‌شود.

 

رژلب مناسب پوست سفید و آرایش سبک

با توجه به نکاتی که در بخش قبلی گفتیم، چند رنگ رژلب مخصوص پوست های سفید پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید آرایشی سبک و طبیعی داشته باشید، رنگ‌هایی مثل صورتی پامچالی، هلویی و گوشتی مات گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

صورتی پامچالی: این رنگ صورتی نزدیک به رنگ گل پامچال است و برای پوست‌های روشن و سفید گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آید. استفاده از این رنگ لطافت خاصی به آرایش شما می‌بخشد و اگر آرایش سبکی دارید، صورتی پامچالی می‌تواند مکمل آرایشتان باشد.

هلویی: رنگ هلویی با اینکه چندان پررنگ نیست ولی طرفداران بسیار زیادی دارد و در موقعیت‌های مختلف می‌تواند گزینه جذابی باشد.

گوشتی مات: این رنگ جذاب برای همه موقعیت‌ها مناسب است و روی انواع ته‌رنگ‌های پوستی جلوه‌ای زیبا دارد.

 

رژلب مناسب پوست سفید و آرایش خاص

اگر پوست سفیدی دارید و می‌خواهید برای موقعیت‌هایی خاص مثل جشن عروسی یا تولد آرایشی خاص و سنگین داشته باشید، شاید رنگ‌های خاصی مثل قرمز، قرمز بنفش، قرمز قهوه‌ای و سرخابی برایتان انتخاب خوبی باشند.

رنگ قرمز پررنگ: این رنگ یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است که افراد با پوست روشن به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. البته که توصیه می‌شود تناژ رنگ قرمز متناسب با روشنی پوست هر فرد انتخاب شود اما همه تناژهای آن برای قرارهای رسمی و دیدارهای دوستانه عالی است.

رنگ قرمز قهوه‌ای: این رنگ نیز رنگ رژ لب مخصوص پوست های سفید به شمار می‌آید و اگر اهل آرایش کلاسیک و اصیل هستید، پیشنهاد ما رنگ قرمز قهوه‌ای است. چرا که این رنگ برای همه سنین مناسب است. از جوانان تا افراد میانسال می‌توانند از زیبایی رنگ قرمز قهوه‌ای لذت ببرند.

رنگ_رژلب_برای_پوست_گندمی_روشن

رنگ قرمز بنفش: رگه‌های بنفش در این رنگ رژ لب زیبایی خاصی به رنگ قرمز افزوده و هیچ محدودیت مکانی یا زمانی برای این رنگ وجود ندارد. از این رژ لب می‌توانید برای روز یا شب، دیدار دوستانه یا جشن عروسی استفاده کنید. رژلب قرمز بنفش بهترین رژلب برای پوست سفید است اگر علاوه بر آن از برق لب هم استفاده کنید.

رنگ سرخابی: این رنگ از رژ لب برای پوست‌های روشن و گندمی بسیار زیباست و لب‌هایتان را حجیم‌تر نشان می‌دهد. برای مواقع خاص می‌توانید از رژ لب‌های بیست و چهار ساعته با رنگ سرخابی استفاده کنید.

 

رنگ رژلب برای پوست گندمی روشن

در کنار رنگ‌هایی که در بالا گفتیم، رنگ‌های متنوع دیگری نیز برای رژلب مناسب پوست گندمی و رژلب مناسب پوست سفید وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

قرمز آلویی: این رنگ از رژ لب طراوت و شادابی آلویی تازه را به لب‌های شما می‌بخشد و برای قرارهای دوستانه و

دونفره می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

قرمز صورتی: رگه‌های صورتی در این رنگ از رژلب آن را تبدیل به رنگ خاصی می‌کند که نه آنچنان جیغ و نه آنچنان ملایم و مات است. به همین دلیل جلوه‌ای خاص به آرایش شما می‌بخشد.

قرمز اناری: این رنگ از رژ لب نیز، همانطور که از نامش پیداست،  زیبایی رنگ دانه‌های انار را با خود دارد و برای پوست‌های سفید و گندمی شادابی و وقار بی‌نظیری را منتقل می‌کند.

قرمز تمشکی: این رنگ رژ لب پررنگ و غلیظ است و حسابی به چشم می‌آید. شاید برای موقعیت‌های روزمره مثل خرید یا دیدن دوستان زیادی به چشم بیاید ولی برای موقعیت‌های خاص مثل جشن تولد انتخاب محشری به حساب می‌آید.

مرجانی: اگر طرفدار آرایش‌های طبیعی و ملایم هستید، رنگ مرجانیِ صورتی یا بژ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. چرا که ترکیب رنگ صورتی و نارنجی با پوست سفید جلوه‌ای ویژه به آرایش می‌دهد.

قهوه‌ای خرمایی: این رژ لب از ترکیب دو رنگ قهوه‌ای و خرمایی به دست آمده و بیشتر مناسب علاقه‌مندان به آرایش کلاسیک است. این رنگ برای پوست روشن و گندمی توصیه می‌شود، چرا که هنگاهنگی خاصی بین آرایش کلاسیک و رنگ پوست ایجاد می‌کند.

صورتی: رنگ صورتی طیف‌های زیادی دارد که مناسب پوست سفید و گندمی هستند. یکی از این رنگ‌ها صورتی کم‌رنگ است که ملایمت خاصی به آرایش می‌بخشد و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. رنگ صورتی گرم نیز طیف دیگری است که هماهنگی زیادی با پوست روشن دارد و متانت خاصی به چهره می‌بخشد.

نارنجی: رنگ نارنجی برای رژ لب یکی از انتخاب‌های متفاوتی است که زیبایی خاصی در چهره شما ایجاد می‌کند و آرایشتان را متمایز نشان می‌دهد. برای این رنگ از رژ لب مقدار کمی از آرایش ملایم کافی است و لازم نیست برای استفاده از آن آرایش زیادی داشته باشید.

 

کلام آخر

در این مقاله ما راجع به رژ لب مناسب پوست روشن صحبت کردیم و گفتیم که به چه نکاتی هنگام انتخاب رژ لب باید دقت کنید و رنگ رژلب مناسب پوست های سفید و روشن چیست. اگر در طول مقاله دقت کرده باشید، سه رنگ قرمز، صورتی، نارنجی و ترکیبی از آنها رنگ‌‌های پیشنهادی ما هستند. شما چه پیشنهادی برای پوست روشن دارید؟

 

سوالات متداول

رژ لب مناسب برای ته‌رنگ سرد پوست کدام است؟

برای ته‌رنگ سرد رنگ‌های گرمی مثل قرمز، سرخابی، شرابی و حتی نارنجی می‌تواند گزینه خوبی باشند. به طور کلی برای پوست‌های روشن و سفید توصیه می‌شود از رژ لب‌های نود استفاده کنید.

 

رژ لب مناسب برای ته‌رنگ گرم پوست کدام است؟

برای ته‌رنگ گرم رنگ‌هایی خنثی و گرم مانند قهوه‌ای پیشنهاد می‌شود. اگر زردی پوستتان زیاد نیست، از تناژهای ملایم بنفش نیز می‌توانید استفاده کنید. نکته دیگر اینکه اگر می‌خواهید از رژ نارنجی برای پوست گرم استفاده کنید، حواستان باشد که رنگ آن ممکن است تاثیر منفی روی ظاهر دندان‌ها داشته باشد و آن را زردتر نشان دهد.