با بالاتر رفتن سن، یکی از مسائل مهم برای بسیاری از اشخاص پوشاندن و کم کردن چروک‌های صورت و بدن است. اما هر شخص به نوعی پیری را تجربه می‌کند و انواع پیری پوست با یکدیگر متفاوت هستند. پیری پوست می‌تواند به شکل چین و چروک، کاهش انعطاف‌پذیری، تغییر بافت یا رنگ ظاهر شود. محصولات پوستی متنوعی برای کمک به جوانسازی پوست به بازار عرضه شده‌اند که با توجه به عنصر فعال در هرکدام می‌توانید محصول مناسب برای خود را پیدا کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم برای بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت شما را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 

از چه زمانی شروع به استفاده از کرم‌های سفت کننده و ضد چروک صورت کنیم

با بالاتر رفتن سن، میزان کلاژن و الاستینِ پوست کاهش می‌یابد و احتمال چروک در آن بیشتر می‌شود. بعضی از عادات روزمره مثل سیگار کشیدن و عواملی چون تابش اشعه فرابنفش خورشید به پوست نیز در کاهش میزان کلاژن و الاستین تاثیری بسزا دارند. علاوه بر این کسانی که دارای خط اخم یا خط لبخند هستند، بیشتر از سایرین آثار چین و چروک را دورچشم و روی پیشانی‌شان می‌بینند. البته که محصولات ضدچروک هیچ‌گاه به‎طور مطلق از پیری پوست جلوگیری نمی‎کند، اما اگر محصول مناسبی را انتخاب کنید، نشانه‌های بالارفتن سن کمتر می‌شوند.

به عقیده متخصصان استفاده از محصولات ضدچروک در سنین چهل سال به بالا ضرورت بیشتری دارد. اما قبل از این سنین هم می‌توان از محصولاتی که رتینول یا ویتامین C دارند استفاده کرد. این بدان معنا نیست که باید از بیست سالگی شروع به استفاده از محصولات ضدچروک کرد. بسیاری از محصولات پوستی و آرایشی (بدون داشتن برچسب ضد چروک) حاوی موادی هستند که برای جوانسازی پوست موثرند.

 

فواید کرم ضدچروک چیست

اگر شما هم جزو افرادی هستید که درباره خواص کرم ضد چروک کنجکاو هستید، در این بخش چهار فایده مهم کرم ضد چروک را تشریح می‌کنیم:

 

سفت شدن پوست

یکی از نشانه‌های بالارفتن سن خشک شدن پوست و شل شدن آن است. استفاده مرتب از کرم می‌تواند این آثار را کمتر کند. مهم‌ترین عنصر در این نوع کرم‌ها روغن گل سرخ است که پوست‌های شل‌شده زیرچشم و روی گونه‌ها و گردن را لیفت می‌کند. علاوه بر آن خواص آبرسانی کرم برای خشکی پوست مناسب است و از پوسته شدن جلوگیری می‌کند. طبیعتا وقتی پوست مرطوب است خارش کمتری هم ایجاد می‌شود.

فواید_کرم_ضدچروک_چیست

درخشنده شدن پوست

یکی از علایم آزاردهنده روی پوست‌هایی که در حال پیرشدن هستند، از دست‌رفتن درخشندگی پوست و ظهور لک روی آن است. سرم‌های ضدچروک می‌توانند مواد مغذی از دست رفته را جبران کنند. قبل از خرید حتما توجه کنید که ویتامین آ، ویتامین سی و هیدروکسی اسیدها را داشته باشد.

 

جلوگیری از لکه و تغییر رنگ پوست

اکثر کرم‌های ضدچروک SFP پانزده دارند. به بیان دیگر پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید که موجب ایجاد لک و تغییررنگ پوستی می‌شوند، محافظت می‌کنند. در کنار آن، کرم‌های ضد چروک حاوی ویتامین ای و سی هستند که از آسیب به سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. در هنگام استفاده از کرم‌های ضدچروکی که حاوی ضدآفتاب هستند، حتما توجه داشته باشید که هر دوساعت یکبار باید مجددا از کرم استفاده کنید.

 

افزایش اعتماد به نفس

تاثیر کرم ضدچروک تنها به ظاهر شما منتهی نمی‌شود. این کرم‌ها با کمک به جوانسازی و درخشندگی پوست، موجب افزایش اعتماد به نفس شما می‌شوند و تاثیر مثبتی روی زندگی اجتماعی شما دارند. بهبود زندگی اجتماعی نیز به نوعی به سلامت روانی شما می‌کند. با بهبود سلامت روانی، سبک زندگی سالم‌تری را هم می‌توانید پیش بگیرید.

 

چگونه کرم ضدچروک صورت انتخاب کنیم؟

پیش از هرگونه اقدام برای خرید کرم ضدچروک باید بدانیم که بر چه اساسی می‌توان بهترین کرم لیفتینگ صورت را انتخاب کنیم. برای این کار چند عامل مهم معرفی می‌کنیم: مواد فعال در کرم، نوع پوست شما، بودجه شما و حساسیت‌های پوستی. در این میان انواع مواد فعال و انواع پوست را بیشتر توضیح می‌دهیم:

چگونه_کرم_ضدچروک_صورت_انتخاب_کنیم؟

مواد فعال در کرم ضدچروک صورت

کرم‌های ضدچروک معمولا حاوی مواد فعالی هستند که فایده خاصی را برای پوست هرکس به ارمغان می‌آورند. در اینجا بعضی از بهترین مواد فعال را معرفی می‌کنیم:

رتینول – رتینول شکلی از رتینویدهاست که مشتقی از ویتامین آ هستند و برای درمان آکنه و کمترشدن آثار پیری پوست استفاده می‌شود. رتینوید‌ها به سلول‌های پوست کمک می‌کنند تا سریع‌‍تر عوض شوند و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌‎دهد.

ویتامین سی – ویتامین سی یکی از بهترین مواد فعال در کرم‌های ضدچروک است و به به پوست کمک می‌کند تا ظاهری صاف و درخشان داشته باشید. این ویتامین همچنین از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن نامتوازنی هستند که به سلول‌های پوستی ضربه می‌زنند و کلاژن را از بین می‌برند.

آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) – این اصطلاح به گروهی از اسیدهای حیوانی و گیاهی اطلاق می‌‌شود که هفت نوع از آنها در انواع محصولات پوستی استفاده می‌شود. آلفا هیدروکسی اسیدها بیشتر برای لایه‌برداری استفاده می‌شوند اما فواید دیگری نیز مانند کمک به کلاژن‌سازی، بهبود جریان خون، روشن‌تر شدن پوست، جلوگیری از آکنه و کمتر کردن آثار زخم و لک پوستی دارند.

ویتامین ای – ویتامین ای نقشی اساسی در محافظت در برابر نور خورشید دارد. ویتامین ای در کنار ویتامین سی می‌تواند تا حد چشمگیری مضرات تابش آفتاب بر پیری پوست را کاهش دهد.

 

انواع پوست

در انتخاب بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت باید به نوع پوست صورت نیز توجه داشت.

اگر می‌خواهید به‌طور همزمان برای چروک و آکنه از محصولات تخصصی استفاده کنید، کرم‌های حاوی رتینول می‌توانند برای شما مفید باشند.

اگر پوستی چرب دارید، به دنبال محصولاتی سبک و بدون روغن باشید. از آنجا که رتینویدها موجب تنظیم چربی پوست صورت می‎شوند، می‌توانند انتخاب خوبی برای پوست شما باشند.

اگر پوستی خشک دارید، کرم‌های ضدچروکی را که آبرسانند، انتخاب کنید.

اگر پوستی حساس یا مختلط دارید، بهتر است از مصرف محصولاتی که رایحه یا الکل دارند خودداری کنید.

توصیه_هایی_برای_استفاده_از_کرم_ضدچروک_صورت

توصیه‌هایی برای استفاده از کرم ضدچروک صورت

در کنار استفاده از کرم ضدچروک مناسب، نکاتی در استفاده از آن وجود دارد که می‌تواند روی اثرگذاری آن تغییر ایجاد کند. در اینجا چند توصیه برای استفاده از کرم ضدچروک صورت را یادآور می‌شویم:

استفاده از ضدآفتاب – کرم‌های ضدچروک جای ضدآفتاب را نمی‌گیرند. همیشه در مواقعی که در برابر آفتاب هستید، در کنار کرم ضدچروک‌تان ضدآفتاب استفاده کنید. اشعه‌های فرابنفش آفتاب موجب پیرشدن زودهنگام پوست می‌شوند.

میزان استفاده – استفاده از حجم بیش از حد کرم ها و محصولات آرایشی سبب ایجاد مشکل در جذب آن و هم‎چنین احساس چربی و سنگینی روی پوست می‎شود. از طرف دیگراستفاده کمتر از حد نرمال محصول سبب کاهش میزان تأثیرگذاری آن خواهد شد. پس در مصرف و اعمال محصول باید حد تعادل را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

توجه به بسته‌بندی و اطلاعات روی جعبه – بسته‌بندی در محصولات آرایشی و بهداشتی می‌تواند نقشی مهم در تاثیر محصول و تجربه استفاده مشتریان داشته باشد. برای مثال محصولات حاوی رتینول یا ویتامین سی باید در شیشه‌های تیره باشند. ارتباط با نور، هوا یا گرما می‌تواند به محصول آسیب برساند. علاوه بر آن به دستور استفاده روی کرم ضدچروک خود توجه کنید و آن را در جای مناسب نگهدارید. از محصولاتی که تاریخ انقضای آنها گذشته یا بوی بدی دارند به هیچ عنوان استفاده نکنید.

 

عادات ضدچروک

حتی بهترین کرم لیفتینگ صورت هم تنها می‌تواند نمایش چین و چروک روی صورتتان را کمتر کند. اگر می‌خواهید واقعا از پیری پوست جلوگیری کنید، لازم است تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید. در کنار ورزش، تغذیه مناسب و تمیز و مرطوب کردن پوست، دو عادت را باید در خود تقویت کنید:

محافظت از پوست در برابر آفتاب – تابش اشعه‌های فرابنفش به پوست شما در طولانی مدت سرعت پیرشدن پوست را افزایش می‌دهد و پوستی چروک و خشک ایجاد می‌کند. به بیان دیگر تابش نور خورشید اولین علت پیری پوست است. به همین سبب، باید همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید و لباس و کلاه مناسب داشته باشید.

ترک سیگار – سیگار کشیدن رگ‌های پوستی شما را باریک می‌کند و به کلاژن و الاستین ضربه می‌زند. در نتیجه پوستتان دچار چروک و پیری زودرس می‌شود. اما نگران نباشید. حتی اگر سالها سیگار می‌کشیدید، همچنان برای بهبود رنگ و بافت پوستتان فرصت هست. ترک سیگار از چروک‌های آتی جلوگیری می‌کند.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم برای انتخاب بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت شما را راهنمایی کنیم. برای این کار در ابتدا درباره زمان استفاده و فواید آن صحبت کردیم. کرم ضدچروک می‌تواند باعث سفید و درخشنده شدن پوست شود و در نتیجه اعتماد به نفس شما را بالا ببرد. البته باید به نوع پوستتان دقت کنید. سپس نکاتی را برای استفاده از کرم گوشزد و عاداتی که چین و چروک را کمتر کرد معرفی کردیم. شما چه توصیه‌ای برای کمتر شدن چین و چروک پیشنهاد می‌کنید؟